9/5/17

El moneder de la Carla

[texto en castellano al final]

Com solen dir, qui no plora no mama... i quant la germaneta petita et demana alguna cosa, que has de fer? Doncs posar-te mans a l'obra!


La Carla em va demanar un petit moneder amb cremallera i vaig decidir fer-ne jo el patró.
El fil que he utilitzat Bomull Lin de Drops color 21 un color blau que m'agrada molt. Per cada moneder he utilitzat aproximadament 30 grams de fil, teixint amb un ganxet de 4,5 mm.


He fet dos models, la diferència és mínima, només canvien les voltes de punts baixos que es fan al principi i al final del treball. I com podreu veure el punt és el mateix que vaig utilitzar en aquest bolso.



Les intruccions que he seguit són les següents:

Opció 1

1.- 18 cadenetes
2.- 1 punt cadena, 1 punt baix en el 2on punt contant des del ganxet (posem marcador), 2 punts baixos en el mateix punt (en tindrem 3), 1 punt baix a cada cadena fins arribar al penúltim punt (16), 3 punts baixos en el darrer punt cadena, 1 punt baix per cada punt cadena fins arribar al marcador (16). 38 pb.
3.- (Traiem marcador) Fem un punt baix i un punt alt en el primer punt, saltem un punt, punt baix i punt alt en el mateix punt, saltem un punt i així fins acabar la volta (posem marcador en el primer punt baix, anirem traient i posant marcador a cada volta).
4.- 12.- Fem un punt baix i un punt alt en el punt baix de la volta anterior, saltem el punt alt de la volta anterior, seguim aquest esquema treballant en rodó fins aconseguir la llargada desitjada. En el meu cas fins a la volta 12
13.- 15.- 39 pb 
16.- 1 punt ras a cada punt de la volta anterior. Tanquem treball i amaguem cues de fil.

Opció 2


1.- 18 cadenetes
2.- 1 punt cadena, 1 punt baix en el 2on punt contant des del ganxet (posem marcador), 2 punts baixos en el mateix punt (en tindrem 3), 1 punt baix a cada cadena fins arribar al penúltim punt (16), 3 punts baixos en el darrer punt cadena, 1 punt baix per cada punt cadena fins arribar al marcador (16). 38 pb.
3.- 1 pb a cada punt de la volta anterior. 38 pb.
4.- (Traiem marcador) Fem un punt baix i un punt alt en el primer punt, saltem un punt, punt baix i punt alt en el mateix punt, saltem un punt i així fins acabar la volta (posem marcador en el primer punt baix, anirem traient i posant marcador a cada volta).
5.- 12.- Fem un punt baix i un punt alt en el punt baix de la volta anterior, saltem el punt alt de la volta anterior, seguim aquest esquema treballant en rodó fins aconseguir la llargada desitjada. En el meu cas fins a la volta 12.
13.- 14.- 39 pb 
15.- 1 punt ras a cada punt de la volta anterior. Tanquem treball i amaguem cues de fil.

Tot i que el calat del teixit no permet que les monedes s'escapin vaig preferir posar-hi un forro. I com que reciclar està molt bé i tenia guardats uns texans estripats, vaig decidir utilitzar la seva tela. El color encaixa perfectament i és resistent per aguantar les monedes i no donar de si el teixit.




I com sempre, per cosir els forros i les cremalleres em va ajudar la mare, bé de fet no em va ajudar, ho va fet tot! ;)



Cosim les dues parts i llestos!





Espero que us agradi! Gràcies per llegir-me!



Como suelen decir, quién no llora no mama... y cuándo tu hermanita pequeña te pide alguna cosa, que haces? Pues ponerte manos a la obra!

Carla me pidió un pequeño monedero con cremallera y decidí hacer yo el patrón.

He hecho dos modelos, la diferencia es mínima, solo cambian las vueltas de puntos bajos que hago al inicio y al final del trabajo. Y como podéis ver el punto es el mismo que utilicé en este bolso.

El hilo utilizado es Bomull Lin de Drops color 21 un color azul que me gusta mucho. Para cada monedero he utilizado aproximadamente 30 gramos de hilo, tejiendo con ganchillo de 4,5 mm.

Las instrucciones que he seguido son las siguientes:

Opción 1

1.- 18 cadenetas
2.- 1 punto cadena, 1 punto bajo en el 2o punto contando des del ganchillo (ponemos marcador), 2 puntos bajos en el mismo punto (tendremos 3), 1 punto bajo en cada cadena hasta llegar al penúltimo punto (16), 3 puntos bajos en el ultimo punto cadena, 1 punto bajo por cada punto cadena hasta llegar al marcador (16). 38 pb.
3.- (Quitamos el marcador) Hacemos un punto bajo y un punto alto en el primer punto, saltamos un punto, punto bajo y punto alto en el mismo punto, saltamos un punto y así hasta terminar la vuelta (ponemos el marcador en el primer punto bajo de la vuelta, iremos quitando y poniendo el marcador en cada vuelta).
4.- 12.- Hacemos un punto bajo y un punto alto en el punto bajo de la vuelta anterior, saltamos el punto alto de la vuelta anterior, seguimos este esquema trabajando en redondo hasta conseguir el largo deseado. En mi caso hasta la vuelta 12. 
13.- 15.- 39 pb 
16.- 1 punto raso a cada punto de la vuelta anterior. Cerramos el trabajo y escondemos las colas de hilo.

Opció 2

1.- 18 cadenetas
2.- 1 punto cadena, 1 punto bajo en el 2o punto contando des del ganchillo (ponemos marcador), 2 puntos bajos en el mismo punto (tendremos 3), 1 punto bajo en cada cadena hasta llegar al penúltimo punto (16), 3 puntos bajos en el ultimo punto cadena, 1 punto bajo por cada punto cadena hasta llegar al marcador (16). 38 pb.
3.- 1 pb en cada punto de la vuelta anterior. 38 pb.
4.- (Quitamos el marcador) Hacemos un punto bajo y un punto alto en el primer punto, saltamos un punto, punto bajo y punto alto en el mismo punto, saltamos un punto y así hasta terminar la vuelta (ponemos el marcador en el primer punto bajo de la vuelta, iremos quitando y poniendo el marcador en cada vuelta).
5.- 12.- Hacemos un punto bajo y un punto alto en el punto bajo de la vuelta anterior, saltamos el punto alto de la vuelta anterior, seguimos este esquema trabajando en redondo hasta conseguir el largo deseado. En mi caso hasta la vuelta 12. .
13.- 14.- 39 pb 
15.- 1 punto raso a cada punto de la vuelta anterior. Cerramos el trabajo y escondemos las colas de hilo.

El calado del tejido no permite que las monedas se escapen, pero de todos modos preferí coser un forro. Y como reciclar está muy bien y tenía unos tejanos rasgados guardados decidí utilizar su tela. El color encaja perfectamente y es resistente para aguantar las monedas y no dar de si el tejido.

Y como siempre, para coser forros y cremalleras me ayudó mi madre, de hecho no me ayudó sino que lo hizo todo! ;)

Cosemos las dos partes y listos!

Espero que os guste! Gracias por leerme!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada