28/12/16

Suzette Tote Bag

[texto en castellano al final]

Amb aquesta entrada El Ganxet de la Marta acomiada l'any 2016. Aquest ha estat l'any més productiu que he tingut des de que vaig iniciar aquesta aventura, tant en projectes començats i acabats com en entrades al bloc, i espero poder continuar amb el mateix ritme durant el 2017 i els que vindran.

Per acabar l'any us porto un bolso xulo, fàcil i ràpid!




La idea original sorgeix d'un dels tutorials de Bluü. En ell creava una Tote Bag amb el cos de punt mig, us deixo el vídeo del tutorial:


Vaig començar a treballar seguint les instruccions, però al cap de dues voltes vaig recordar un tutorial que havia vist on es mostrava com fer el punt Suzette. Ja havia utilitzat aquest punt a la corona de l'Abril i em va encantar la textura que definia. Així que vaig retrocedir i vaig optar per fer el cos amb aquest punt.



Material que he utilitzat:

4 troques de Natura XL de DMC del color 82
Ganxet de 6 mm
Agulla llanera

Instruccions:

Cos del bolso.

1.- 32 cadenetes
2.- 1 punt cadena, 1 punt baix en el 2on punt contant des del ganxet (posem marcador), 2 punts baixos en el mateix punt (en tindrem 3), 1 punt baix a cada cadena fins arribar al penúltim punt, 3 punts baixos en el darrer punt cadena, 1 punt baix per cada punt cadena fins arribar al marcador.
3.- (Traiem marcador) Fem un punt baix i un punt alt en el primer punt, saltem un punt, punt baix i punt alt en el mateix punt, saltem un punt i així fins acabar la volta (posem marcador en el primer punt baix, anirem traient i posant marcador a cada volta).
4.- 40.- Fem un punt baix i un punt alt en el punt baix de la volta anterior, saltem el punt alt de la volta anterior, seguim aquest esquema treballant en rodó fins aconseguir la llargada desitjada. En el meu cas fins a la volta 40. Tanquem volta amb un punt ras i amaguem cues de fil amb una agulla llanera.

Anses del bolso (2 unitats)

1.- 60 cadenetes
2.- 1 punt cadena, 1 punt baix en el 2on punt contant des del ganxet, 1 punt baix a cada punt cadena fins arribar al final, 1 punt cadena, girar treball.
3.- 1 punt baix a cada punt de la volta anterior, 1 punt cadena, girar treball.
4.- 1 punt baix a cada punt de la volta anterior, tancar treball.

Cosir les anses al cos del bolso.


Després de l'experiència que he tingut amb els bolsos de ganxet vaig optar per afegir un forro. Sort en tinc de la Mare que m'ajuda amb els treballs de costura i va cosir la roba, jo tan sols vaig haver d'unir el forro al ganxet (ja veureu que la costura no és el meu fort...).


Espero que us hagi agradat, jo ja tinc ganes d'estrenar-lo!!!





Us desitjo un 2017 molt especial!!! Ens llegim l'any que ve!!!




Con esta entrada El Ganxet de la Marta se despide del año 2016. Éste ha sido el año más productivo que he tenido des de que empecé esta aventura, tanto en proyectos empezados y terminados como en entradas en el blog, y espero poder continuar con el mismo ritmo durante el 2017 y los que vendrán.

Para terminar el año os traigo un bolso chulo, fácil y rápido! La idea original surge de uno de los tutoriales de Bluü. En ella creaba una Tote Bag con el cuerpo de punto medio, arriba veréis el vídeo del tutorial. 


Empecé a trabajar siguiendo las instrucciones, pero al cabo de dos vueltas recordé un tutorail que había visto donde se mostraba como hacer el punto Suzette. Ya había utilizado este punto en la corona de Abril y me encantó la textura que definía. Así que retrocedí y opté por tejer el cuerpo con este punto.

Material que he utilizado:

4 ovillos de Natura XL de DMC del color 82
Ganchillo de 6 mm
Aguja lanera

Instrucciones:

Cuerpo del bolso.

1.- 32 cadenetas
2.- 1 punto cadena, 1 punto bajo en el 2o punto contando des de el ganchillo (ponemos marcador), 2 puntos bajos en el mismo punto (tendremos 3), 1 punto bajo en cada cadena hasta llegar al penúltimo punto, 3 puntos bajos en el último punto cadena, 1 punto bajo por cada punto cadena hasta llegar al marcador.
3.- (Sacamos marcador) Hacemos un punto bajo y un punto alto en el primer punto, saltamos un punto, punto bajo y punto alto en el mismo punto, saltamos un punto y así hasta terminar la vuelta (ponemos el marcador en el primer punto bajo, iremos sacando y poniendo el marcador en cada vuelta).
4.- 40.- Hacemos un punto bajo y un punto alto en el punto bajo de la vuelta anterior, saltamos el punto alto de la vuelta anterior, seguimos trabajando este esquema en redondo hasta conseguir la largada necesaria. En mi caso hasta la vuelta 40. Cerramos con un punto raso y escondemos las colas de hilo con una aguja lanera.

Asas del bolso (2 unidades)

1.- 60 cadenetas
2.- 1 punto cadena, 1 punto bajo en el 2o punto contando des de el ganchillo, 1 punto bajo en cada punto cadena hasta llegar al final, 1 punto cadena, giramos el trabajo. 
3.- 1 punto bajo en cada punto de la vuelta anterior, 1 punto cadena, girar trabajo.
4.- 1 punto bajo en cada punto de la vuelta anterior, cerrar trabajo.

Cose las asas al cuerpo del bolso.

Después de la experiencia que he tenido con los bolsos de ganchillo opté por añadir un forro. Suerte tengo que Mamá me ayuda con los trabajos de costura y me cosió la ropa, yo tan solo tuve que unir el forro al ganchillo (ya veréis que la costura no es mi fuerte...).

Espero que os haya gustado, yo ya tengo ganas de estrenarlo !!! 

Os deseo un 2017 muy especial!!! Nos leemos el próximo año!!!

2 comentaris: